Dracula/Bratislava - 19-22.5.2010.

19.5.2010
K polednímu se vydávám na cestu do Bratislavy. Cesta nebude tak zdlouhavá, jako do Košic. Ve 4 odpoledne bych měla být na bratislavském hlavním nádraží.
Dorážím načas. Vlak do Bratislavy-Nového mesta jede za chvíli, kupuji si za čtvrťák (0,25 Eur) lístek z automatu, rychle do vlaku a za 5 minut jsem už na předměstí (autobusem to trvá 15 minut). Po delším hledání nacházím rezervovaný hostel. Nic pro fajnovky, ale je tu čisto.
Blíží se 7. hodina večerní. Autobus do centra mi ujel těsně před nosem. Jedu dalším, vysedám u zimního stadionu Pasienky. SIBAMAC Arenu se mi podařilo najít až poté, co jsem se zeptala na benzince na správný směr. Trošku zastrčená.
Už se hraje skoro 30 minut. Lístek na představení už nejde sehnat, nevadí. Poslouchám za dveřmi do zákulisí. Je krásně slyšet každé slovo.
Konec představení, všichni účinkující se shlukli v zákulisí, jdou na děkovačku. Potlesk a ... KONEC
Jdu zpátky na hostel pěšky. Někde jsem zapomněla správně odbočit. Tady to neznám. Chvíli hledám na mapě ten správný čtverec. Kolem hřbitova a jsem na správné ulici. Kolem trati, pak přes přejezd a už jsem u ubytovny. Je po půlnoci, tak zapadnu do postele.

20.5.2010
Dnes vyrážím na návštěvu Vídně. Posnídám u McDonalda, čaj, zemiakovů placku a záhradný šalát. Autobus má zastávku hned vedle a jede až na Hlavnů stanicu (20 minut). Kupuji si u pokladny zpáteční lístek za 11 Eur. Vlak mi jede za 10 minut. Vyrážíme z Bratislavy, míjíme rozvodněný Dunaj, za chvíli jsme na území Rakouska. Je pošmourno, ale neprší.
Nikdy jsem ještě ve Vídni nebyla. První dojem, zelené město. Jako je Praha stověžatá, Vídeň je prodchnuta parky a stromořadími. Toulám se ulicemi, k obědu si kupuji u kostela sv. Alžběty kornout jahod. Tlačí mě čas. Vracím se na Südbahnhof. Vlak mi ujel před 10 minutami. Co teď ? Wien Praterkai. A co prozkoumat tohle ? Jsem pro každou špatnost.
Pár stanic příměstskou linkou a vysedám u Dunaje. Svěží vítr mi čechrá vlasy, škoda, že je tak moc zima. Několik fotek (most, loď, větrné elektrárny). Vracím se na Südbahnhof. Za půl hodiny mi jede vlak do Bratislavy. Rozhlížím se a hele. Známý šedo-modro-žlutý čumák Pendolina se to pomalu šine ku Praze.
Dorazila jsem do Bratislavy, už zbývají jen 2 hodiny do začátku večerního představení. Rychle převléknout a už zase mažu pryč.
Dav se pomalu vleče k SIBAMAC Areně. Tentokrát vstupenku mám zakoupenou předem, takže dnešní představení nejen uslyším, ale i uvidím. Opět jako v Košicích chybí propady, takže výjezd zdola nahrazuje příjezd (z pohledu diváka) zleva. "Svícen" - dva žebříky proti sobě opřené o nejvyšší svíci. Chybí zadní schodiště, nesestupuje se, jen příchod ze zadu. Opět pozdní příchod do Hrobky na Žít a bohužel i stejný zádrhel v Probuď se pane do hlubin další noci....(oční pozadí, opět zapomněl... Nevadí.) Tentokrát se pomíchaly i obrazy a Lorraine v ...Co tu ale dělá, ten obraz cizí ženy, ho rychle zase zavřela, protože se na ní z plátna nejspíš šklebil Dracula a ve zpívaném textu na to rychle upozornila kulisáky, takže obraz byl v následující scéně nahrazen správným.
Účinkující byli odměněni opět aplausem ve stoje.

21.5.2010
Po poledni vyrážím zpět. Zítra mě čeká Vyžlovský vodník 2010.
Nebýt obrovského zájmu bratislavského publika o Draculu, Daniel by na vyžlovském koupališti také vystupoval.